Dr. Micheller Magdolna beszámolója
A 2004. őszén indult nyertes HEFOP pályázatban nagy érdeklődéssel kezdtem munkához.
Vonzott a térség nehézségeinek ismerete és az új lehetőségek számbavételének sora is. Számomra megtisztelő volt a témavezető Dr. Máthé Ilona tanszékvezető asszony felkérése, a rektori egyetértés és a főigazgatói jóváhagyás is. Dr. Máthé Ilonával már több eredményes projektben volt módom együttműködni.
Nekem akkor is, most is elismerésre méltó az a szakmai elán, ahogy a terveket nem csak előkészíti, hanem szisztematikusan meg is valósítja. A Tessedik Sámuel Főiskola Gazdasági Főiskolai Karán ő az egyetlen vezető tanár, aki szakmai műhelyt működtet, melyért erkölcsi elismerést csak patikamérlegen mérve kap, kapott.
A konkrét teendőim több napos továbbképzéssel kezdődtek, melyen a tőlem telhető szakmai érdeklődéssel és emberi nyitottsággal vettem részt mind Békéscsabán, mind Szarvason. Az új módszer új szemléletre tanított, összehasonlításokra ösztönzött. Némi csodálkozással konstatáltam, hogy a bölcsész és az agráros gondolkodásmód merőben eltérő.
Aktívan vettem részt az intézményi kommunikátor (IK) posztszekunder szakmai képzési program újragondolásában és a felnőttképzésre való adaptálásában, valamint a civil mediátor képzési program kidolgozásában, értelmezésében. Számos kommunikációs eszközzel (újság, rádió, TV) segítettem, szorgalmaztam és népszerűsítettem a HEFOP programjait, lehetőségeit.
A Magyar Pedagógiai Társaság népfőiskolai rendezvényén is számot adtunk e téren végzett dolgainkról. Jelenleg a Tanulás ünnepe, művelődés hete szakmai programon dolgozom.
A benyújtandó terveket 2006. márciusában kezdjük megvalósítani.
Részt vettem az IK szakmai képzés indító rendezvényén. Számos modern társadalomtudományi tantárgyat, elsőként december 3.-tól szociológiát tanítok, tömbösített modellben. Az IK szak szakfelelőse vagyok. Ilyen minőségemben részt vettem a MÉDIA 2005. országos szakmai – tudományos konferencián. Tavaszra meghívtam kerekasztal beszélgetésre Békéscsabára Vásárhelyi Mária szociológust, „Mit jelent a 21. században újságírónak lenni” címmel.
Követem és olvasom a téma kurrens szakirodalmát, abból ajánlásokat készítek kollégáim, tanítványaink számára.
A hallgatói elégedettséget írásos eszközökkel is mérem, elemezem. Utóbbiakról a Tessedik Napló című főiskolai lapban adtunk, adunk közre.
Békéscsaba. 2005. november 29.
Dr. Micheller Magdolna
főiskolai tanár
tudományos referens
© 2020, Ontozési és Vizgazdálkodási Intézet, Szarvas